Font Size

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel

Νέα - Ανακοινώσεις

Πιστοποίηση των Μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις ΤΠΕ

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ,

ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

-----

 

                       

Βαθμός Ασφαλείας:

Να διατηρηθεί μέχρι:

Βαθ. Προτεραιότητας:

 

Αθήνα,          18-09-2015

Αρ. Πρωτ.     146908/Δ2

 

                       

 

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ

Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ

ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΤΜΗΜΑ Α΄

 

 

 

 

 

 


  • Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης
  • Γραφεία Σχολ. Συμβούλων Δ.Ε. (μέσω των Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπ/σης)
  • Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης
  • Υπευθύνους ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ (μέσω των Δ/νσεων Δ/θμιας Εκπ/σης)
  • Σχολικές μονάδες Δ.Ε. (μέσω των Δ/νσεων Δ.Ε.)

 

 

-----

Ταχ. Δ/νση:    Ανδρέα Παπανδρέου 37

Τ.Κ. – Πόλη:   15180 Μαρούσι

Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr

Πληροφορίες:    Αν. Πασχαλίδου

Τηλέφωνο:     210-3443422

 

 

 


ΠΡΟΣ:

 

 

 

 
 

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΩΝ "ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ"

Διεύθυνση Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης

Κτίριο Δ. Μαρίτσας -
Πανεπιστημιούπολη Πατρών

Τ.Θ. 1382
265 04 Ρίο

 

 

   

 

 

 


ΚΟΙΝ.:

 

 

 

 

 

 

 

 

Θέμα: Ενημέρωση για τη διεξαγωγή 2ης περιόδου εξετάσεων πιστοποίησης μαθητών της Δ/θμιας εκπαίδευσης στις ΤΠΕ

 

Η πράξη με τίτλο «Πιστοποίηση των Μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις ΤΠΕ» χρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση και υλοποιείται στο Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» στο πλαίσιο επίτευξης του στόχου για επιτάχυνση του ρυθμού ένταξης των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Μέσα στο ευρύτερο περιβάλλον των δράσεων που εξυπηρετούν αυτό το στόχο (επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ψηφιακές εκπαιδευτικές εφαρμογές, διαδραστικά συστήματα, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό) εντάσσεται και ο ψηφιακός αλφαβητισμός των μαθητών ώστε να μπορούν να αξιοποιούν τις ΤΠΕ ως εργαλείο μάθησης.

Σε αυτό το πλαίσιο έχει προβλεφθεί ένα ανεξάρτητο σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης των μαθητών για τις γνώσεις και ικανότητες που αποκτούν στις ΤΠΕ. Η πιστοποίηση μέσω ενός αντικειμενικού συστήματος αποτελεί μία αναγκαιότητα διότι οι γνώσεις και δεξιότητες σε ΤΠΕ αποτελούν σημαντικό εφόδιο τόσο για την μετέπειτα εκπαιδευτική πορεία όσο και για τη μελλοντική επαγγελματική σταδιοδρομία των μαθητών.

Για την επίτευξη των στόχων του έργου αναπτύσσεται υλικό και συστήματα αξιολόγησης – πιστοποίησης για μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε δύο επίπεδα:

α) για μαθητές Γυμνασίου και

β) για μαθητές Λυκείου

Ειδικότερα στο πλαίσιο της πράξης αυτής προβλέπεται η διενέργεια εξετάσεων σε ελεγχόμενη – δοκιμαστική κλίμακα με ψηφιακά μέσα και αυτοματοποιημένα συστήματα. Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί με επιτυχία, πρώιμες πιλοτικές εξετάσεις το 2012 και εξετάσεις πιστοποίησης επιπέδου Γυμνασίου για τους αποφοίτους της Γ’ τάξης του σχολικού έτους 2014-2015.

Με την παρούσα παρέχεται πληροφόρηση προς την εκπαιδευτική κοινότητα και τους μαθητές που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν σε εξετάσεις πιστοποίησης, γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων οι οποίες θα πραγματοποιηθούν σε σχολικά εργαστήρια πληροφορικής και σε ελεγχόμενη γεωγραφική κλίμακα.

Το έργο υλοποιείται με τελικό δικαιούχο το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ», οργανισμό εποπτευόμενο από το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο οποίος διαθέτει σταδιακά την αναγκαία πληροφόρηση προς όλους τους ενδιαφερόμενους κυρίως μέσω του δικτυακού τόπου:

http://com2cert.cti.gr

Η συμμετοχή των μαθητών θα βοηθήσει στην εξαγωγή συμπερασμάτων προκειμένου να μελετηθούν και να αξιολογηθούν οι συνθήκες διεύρυνσης της εφαρμογής αυτού του συστήματος σε συνδυασμό με εξετάσεις επάρκειας δεξιοτήτων στις ΤΠΕ. Ιδιαιτέρως, τα συμπεράσματα που θα προκύψουν θα συμβάλλουν με ουσιαστικό τρόπο στην εξέλιξη και οριστική διαμόρφωση ενός πλέγματος υπηρεσιών, συστημάτων και διαδικασιών τα οποία θα μπορεί να αξιοποιήσει ευρύτερα η πολιτεία.

Για το σκοπό αυτό οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διευκολύνουν τη συμμετοχή των μαθητών που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις εξετάσεις.

Επισημαίνεται ότι κατά την ανάπτυξη των υποδομών λειτουργίας και υποστήριξης του περιβάλλοντος εξέτασης, δεν ήταν εφικτό να συμπεριληφθούν όλες οι δημοφιλείς πλατφόρμες και περιβάλλοντα λογισμικού που αξιοποιούνται στο σχολικό περιβάλλον, με δεδομένο ότι κάτι τέτοιο ξεπερνά κατά πολύ τους σκοπούς αυτού του έργου. Σε κάθε περίπτωση ερευνήθηκαν οι τεχνολογικές δυνατότητες στο βαθμό που ήταν εφικτό προκειμένου να αποκτηθεί η αναγκαία βάση γνώσης για την επέκταση της εφαρμογής των αποτελεσμάτων του έργου αυτού σε επόμενο στάδιο.

Αντίστοιχα σε ότι αφορά στην επιλογή των διαθέσιμων υποδομών που δύνανται να λειτουργήσουν ως Κέντρα Πιστοποίησης (ΚΕΠΙΣ-ΤΠΕ), αυτή θα μπορεί να διευρύνεται στο πλαίσιο της λειτουργίας Μητρώου που ήδη έχει ξεκινήσει να δημιουργείται.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ